Harry Potter och den stickade mössan

Den här (fantastiskt snygga) mössan stickade jag förra året -innan jag fattade hur en rundsticka fungerade.


Jag använde två vanliga stickor och när man gör så innebär det att man måste sy ihop mössan baktill. Det blev inte speciellt snygg passform på den här mössan heller. En rundsticka är bättre om man ska göra en mössa eller ett pannband eftersom man stickar runt den hela tiden så att det inte behövs några sömmar.

Inspirationen till mössan kom från en plötslig förälskelse i "Hermiones" mössa på den här bilden. Självklart så sparade jag inte bilden utan försökte sticka ur minnet - och resultatet såg ni på bilden ovan... haha.

På bilden nedan ser ni hur det blir om man använder en rundsticka. Resultatet blev ju rätt mycket snyggare än den första mössan, om jag får säga det själv :-)


Kommentarer
Postat av: Marie

Hej



Vet inte om du läser detta men här här du en stickbeskrivning av hermonies mössa :)



http://jlyarnworks.blogspot.com/2008/07/hermiones-cable-eyelet-hat.html

2011-09-09 @ 22:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0