Boktips för sticknördar

Elsebeth Lavolds bok "Vikingamönster i stickat" är en toppenbra bok om man vill lära sig sticka reliefmönster. Den innehåller bra beskrivningar av hur man enkelt gör fina mönster och det bästa är att man inte behöver vara speciellt duktig på att sticka för att ändå kunda göra mönster som ser avancerade ut.

Personligen tycker jag att plaggen i boken är rätt konstiga. Mönstren är däremot väldigt vackra och det går ju alltid att sticka in ett mönster från boken i ett... lite modernare plagg.



Ett av plaggen ifrån boken. Flätmönstret är fantastiskt men plagget...? Kristi Brud goes Medeltidsveckan?



Ett av mönstren från boken överfört till en midjekort väst. Västen är inte sned, det är jag som är kass på att fotografera mig själv. (Var glada för att jag inte försökte mig på den där kissnödiga posen som alla modebloggare kör med).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0