Spännande...

Det här kortet damp ned i brevinkastet för någon dag sedan. Idag kommer jag inte ha någon ström mellan 10-11:30.





Det hade inte gjort mig någonting, om de inte hade skrivit: "Ledningar och apparater skall under tiden betraktas som spänningsförande". Vad fanken betyder det?

Jag har extremt begränsade kunskaper om el... Julgranslysen brukar vara parallellkopplade, det är nog det enda jag minns från lektionerna i högstadiet. Att "ledningar och apparater skall betraktas som spänningsförande" tolkar jag som att jag kommer få en sisådär 2000 volt genom kroppen om jag kommer åt någon elpryttel under avbrottet...

Min sambo vet inte heller, men tolkar det som att det finns lite el kvar i apparaten fast elen är avslagen. Det låter ju lite rimligare än min gissning...

Kommentarer
Postat av: William

Det är väl så att elen kan komma å gå korta perioder även under strömmavbrottet, så att börja pilla med urtag och sådant är väl inte att rekomendera.

2009-11-06 @ 17:02:15
Postat av: Sofia

Haha, nejdå, att fippla med eluttag är inget jag skulle göra. Mamma has taught me well... :-)

2009-11-06 @ 19:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0